Stomatolozi prijavljuju nisku stopu zaraze COVID-19: Evo zašto…

• Novo istraživanje Američkog stomatološkog udruženja pokazuje kako je manje od 1% stomatologa širom zemlje imalo pozitivan test na COVID-19.
  • Stručnjaci kažu kako je nizak postotak zaraze COVID-19 kod stomatologa postignut radi sigurnosnih politika i praksi dezinfekcije stomatoloških ordinacija koje se provode već desetljećima.
  • Stručnjaci dodaju kako je održavanje oralnog zdravlja važno ne samo za zube, već i zato što infekcije oralne šupljine mogu dovesti do razvoja drugih bolesti, uključujući i bolesti srca.

Čak i tijekom pandemije i dalje je sigurno otići stomatologu, i to upravo Američko udruženje stomatologa poručuje javnosti.

Organizacija je objavila studiju koja izvještava kako je manje od 1 posto stomatologa u cijeloj zemlji pozitivno na COVID-19, što je daleko manje nego kod ostalih zdravstvenih radnika.

Izvješće uključuje podatke gotovo 2200 stomatologa anketiranih u lipnju 2020 u Americi. Prvo je takvo izvješće koje pokazuje stope COVID-19 američkih stomatologa, kao i sigurnosne prakse. Ova otkrića dolaze nakon što je stomatologija označena kao COVID-19 visoko rizična profesija.

Većina stomatologa (82 posto) izjavila je kako je bila bez simptoma mjesec dana prije daljinske ankete. Skoro 17 posto izjavilo je kako je imalo test na COVID-19.

"Studija nam donosi još jedan korak naprijed u razumijevanju onoga što djeluje", rekao je u priopćenju Marcelo Araujo, dr. Sc. DDS, MS, dr. Sc., glavni izvršni direktor Instituta za znanost i istraživanje Američkog stomatološkog udruženja i stariji autor izvještaja.

Što kažu stručnjaci?

"Činjenica je kako je stomatologija proglašena jednom od najugroženijih profesija što se virusa tiče, ali ima daleko nižu prevalenciju infekcije u usporedbi s drugim zdravstvenim strukama, što nije slučajnost", kaže dr. Marko Vujičić.

"Struka je ovo pitanje shvatila krajnje ozbiljno i to pokazuje", dodao je. "Nastavit ćemo pratiti stopu COVID-19 među stomatolozima i drugim aspektima pandemije koja utječe na stomatologiju, tako da može pomoći u informiranju stomatološke struke i drugih industrija."

Doktor Edgar Herrera Sanchez, specijalist za zarazne bolesti iz Orlando Health-a na Floridi, rekao je da nije iznenađen nalazima studije.

Stomatolozi već rade puno stvari koje sprečavaju širenje COVID-a", rekao je Sanchez za Healthline. “Dakle, želim pružiti puno uvjeravanja. Ako postoji rizik od prijenosa, najugroženija osoba bila bi stomatolog, a ne pacijent. "

"Stomatolog već nosi masku, već nosi zaštitnu opremu za oči, rukavice i sve te stvari, tako da bi rizik da vam nešto pokloni bio vrlo nizak", dodao je Sanchez.

Joel Gould, DDS, stomatolog je već 30 godina.
"Sjajno je imati podatke koji potvrđuju ono što smo očekivali", rekao je za Healthline. "Stomatolozi su stručnjaci za kontrolu infekcije i koriste univerzalne mjere opreza od sredine 80-ih i epidemije HIV-a / AIDS-a."

"Stomatološki higijeničari visoko su kvalificirani saveznički zdravstveni radnici i održavaju neke od najviših standarda njege", dodao je Gould.

Prema Gouldu, stomatolozi su uvijek bili osjetljivi na kontrolu infekcije i bili su pioniri kada je riječ o korištenju "univerzalnih mjera opreza".

"Ovaj sustav pretpostavke da su svi koje vidimo zarazne ili zarazne, ima smisla jer mnoge infekcije nisu vidljive, poput hepatitisa i HIV-a", objasnio je.

Zašto trebate posjetiti stomatologa?

Stručnjaci se slažu kako svako zanemarivanje oralnog zdravlja može imati posljedice.

Prema CDC Trusted Source-u, tri glavna oralna stanja koja utječu na cjelokupno zdravlje i kvalitetu života su propadanje zuba (karijes), teška bolest desni i ozbiljan gubitak zuba.

Sanchez je rekao kako bolesti parodonta mogu uzrokovati:

• srčana infekcija

• infekcija pluća

• aspiracija

• lokalizirano oštećenje usta i zuba

Američko udruženje za srce (AHA) kaže kako je endokarditis infekcija uzrokovana unošenjem bakterija u krvotok.

Bakterije mogu ući u krvotok kao rezultat loše higijene zubi ili nepravilnog četkanja koje dovodi do ozljeda desni i usta.

"Stoga se zaista zalažem za obavljanje stomatoloških zahvata", rekao je Sanchez. "Ne biste trebali odgađati zbog ovog virusa."

"Situacija s virusom mogla bi se nastaviti i nekoliko godina, a zaista ne možete toliko dugo odgađati stomatološke potrebe", dodao je.

"Nažalost, mnogi moji stariji pacijenti plašili su se dolaska", primijetio je Gould. "Pitanje je koliko će se situacija moći odgađati prije nego postane hitan slučaj."

"Neki su odgodili liječenje koje je s vremenom negativno napredovalo i, dugoročno, potencijalno više šteti zdravlju od virusne infekcije", dodao je.

IzvorHealthline.com, listopad 2020.

Članak objavljen na: https://www.healthline.com/health-news/why-dentists-are-reporting-a-low-rate-of-covid-19?fbclid=IwAR2ujnLSS7jkgsP4CnGtLj7CfeSrnemF44OKDjdKBroinNP1KKgBMH8O9xY

Srećko Srdjak, dr.dent.med.

Dr. med. dent. Srećko Srdjak, diplomirao je na Stomatološkom fakultetu u Zagrebu 2003. godine, a od 2010. godine radi kao specijalist parodontologije. Uža mu je specijalnost dijagnostika i prevencija, terapija parodontnih bolesti, estetski zahvati i implantologija. Član je Hrvatske komore dentalne medicine i Hrvatskog parodontološkog društva, a od osnutka, 2011. godine, ravnatelj je Stomatološke poliklinike ARENA. Doktor Srdjak prisnim i stručnim pristupom, sustavno gradi povjerenje kod pacijenata što im daje dodatni razlog zbog kojeg se odlučuju na zahvate i terapiju u poliklinici ARENA.

Dozvoljavam Poliklinici ARENA da me kontaktira u vezi mojih upita

Priloži snimak ili ortopan

Pošaljite online upit

Copyright © 2020 Stomatološka poliklinika ARENA Sva prava pridržana.